Dzięki wystawie IKEA uczestnicy tegorocznej edycji Łódź Design Festival, która odbędzie się w dniach 17-27 października w Łódź Art Center, będą mogli przekonać się, że dizajn to prawdziwa frajda. Poprzez hasło „Daj spokój. Dizajn to frajda” firma chce zachęcić każdego, aby spojrzał na swój dom i jego urządzanie z dystansem i podszedł do tego „na wesoło”. IKEA pragnie też dodawać ludziom odwagi do kreowania ich najbliższego otoczenia, czyli domu, w sposób odpowiadający ich własnym potrzebom i pragnieniom, aby żyło im się jeszcze lepiej na co dzień.
Hasło „Daj spokój. Dizajn to frajda” promujące wystawę IKEA nawiązuje do tematu przewodniego tegorocznej edycji Łódź Design Festival – „It’s all about humanity”, który wyraża współczesne podejście do designu. Design przestaje być czymś luksusowym, przeznaczonym tylko dla wybranych. Obecnie wychodzi on do szerokiego grona ludzi, w coraz większym stopniu odpowiadając na ich potrzeby. Świetnie koresponduje to z filozofią IKEA, która pragnie być dostępna dla wielu ludzi i oferować im swoje „Demokratyczne Wzornictwo”, czyli estetyczne, funkcjonalne, dobrej jakości meble i akcesoria wyposażenia wnętrz w przystępnych cenach, wykonane z dbałością o środowisko naturalne. Według IKEA design powinien wywoływać pozytywne emocje – bawić, zaskakiwać, pobudzać wyobraźnię, inspirować i przekraczać granice, a przy tym wszyscy powinni móc się nim cieszyć, niezależnie od zasobności portfela i bez względu na opinię innych. Jest to zgodne z długofalowym podejściem „Ty tu urządzisz”, poprzez które IKEA zachęca do postępowania w zgodzie ze sobą, bez oglądania się na konwenanse.„Wiele razy spotkałam się z opinią, że design jest tylko dla nielicznych, tymczasem w IKEA uważamy, że jest wręcz odwrotnie – dobre, ciekawe wzornictwo może iść w parze z przystępną ceną i być dostępne dla wielu ludzi, czego najlepszym przykładem są kolekcje IKEA PS czy IKEA STOCKHOLM. Chcemy, aby każdy mógł pozwolić sobie na dobry design w swoim domu. Pragniemy też inspirować ludzi i być dla nich niewyczerpanym źródłem pomysłów na aranżację designerskich wnętrz” – powiedziała Evelyn Higler, dyrektor generalny IKEA w Polsce. „Poprzez naszą wystawę na Łódź Design Festival będziemy przekonywać ludzi do zabawy designem i urządzania domu tak, aby wyrażał on ich osobowość i odpowiadał na indywidualne potrzeby. Zachęcamy do kreatywności, przełamywania utartych schematów i spojrzenia na dom świeżym okiem” – dodała Evelyn Higler.
Wystawa IKEA na Łódź Design Festival będzie podzielona na cztery symboliczne obszary odpowiadające różnym aspektom aranżacji domu:
• kreowanie przestrzeni, gdzie będzie można zobaczyć, jak łatwo dopasowuje się ona do indywidualnych potrzeb dzięki różnego rodzaju ciekawym rozwiązaniom
• kreowanie przedmiotu, gdzie każdy będzie mógł poczuć się jak projektant, realizując swoje wizje i zmieniając „zwyczajne” przedmioty w wyjątkowe dzieła
• spożywanie, gdzie pokazany zostanie proces przygotowywania posiłków od pomysłu po gotowe danie, wraz ze wszystkimi akcesoriami, które mogą nam w tym pomóc
• empatia – przytulne miejsce do relaksu, przynoszące ukojenie i działające na zmysły poprzez kolor, światło i fakturę
Wszystkie obszary ekspozycji łączy idea wspólnego spędzania czasu w domu i nawiązywania bliskich relacji między ludźmi.
________________________________________
Nazwa marki IKEA to akronim – skrót utworzony z pierwszych liter imienia, nazwiska oraz nazw farmy i parafii, skąd pochodzi założyciel firmy (Ingvar Kamprad Elmtaryd Agunnaryd).
IKEA jest innowatorem oraz doradcą w zakresie wyposażenia wnętrz, którego celem jest tworzenie lepszego życia na co dzień dla wielu ludzi. IKEA jest godną zaufania, stabilną finansowo i stale rozwijającą się firmą. IKEA w Polsce posiada obecnie osiem sklepów, które w roku finansowym 2012 odwiedziło ponad 19 milionów osób. Ponadto, poprzez Inter IKEA Centre Polska, firma zbudowała i zarządza siedmioma parkami oraz centrami handlowymi. W Jarostach koło Piotrkowa Trybunalskiego zlokalizowane jest Regionalne Centrum Dystrybucyjne, które obsługuje sklepy IKEA w Polsce, Czechach, Słowacji, Rumunii, Bułgarii i na Węgrzech. Biuro Zakupów współpracuje z producentami mebli i artykułów wyposażenia wnętrz w regionie Europy Centralnej, dostarczając meble i artykuły wyposażenia wnętrz do sieci IKEA na całym świecie.
Dodatkowych informacji udziela:
Karolina Horoszczak
PR Manager, rzecznik prasowy – grupa IKEA w Polsce
Tel.: +48 22 720 46 46
E-mail: karolina.horoszczak@ikea.com
Link do strony artykułu: https://wm1.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/wystawa-ikea-na-lodz-design-festival